2014... een nieuw begin - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu 2014... een nieuw begin - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

2014... een nieuw begin

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

10 Januari 2014 | Oeganda, Kampala

hallooo allemaal,,

daar ben ik weer met een nieuwe blog.. Ik vond het echt een enorme blessing om weer even in nederland te zijn. Vooral met kerst, mij familie en de echte kerst sfeer met lichtjes in de bomen op straat en aan de huizen.. super gezellig :) Hier in uganda waren geen lichtjes al vonden wij dat hier in ons eigen huisje wel een beetje saai, dus hadden wij een kerstboom met lichtjes gekocht.. wat ook gezelig was maar toch niet de hele sfeer creeerde.. ook vond ik het eigenlijk heel speciaal dat ik de optredens van de kinder kerk en tieners in de kerk kon zien.. erg leuk ^^\

.. Hier in uganda kwam ik aan op zaterdag nacht.. en ik was zooo excited om terug te zijn en mijn koffers uit te kunnen pakken dat ik dat maar gelijk heb gedaan,.. en inrichten natuurlijk.. ik kwaam bij mijn huisje aan om 24.00 en ik sliep rond 3.30 haha :)
ik vond het erg leuk om de kaars setjes uit te zetten en natuuk super handig want hier valt behoorlijk vaak de stroom uit.. zoals vanndaag al 3 keer.. en dat is het echt pik donker.. en de lampjes die ik heb gekregen zijn er mooi brengen zeker een leuk sfeertje - thank mum <3
maandag 6 januari had ik een soort nieuw jaars vergadering met alle teachers van acacia.. we gingen over de nieuwe plannen praten en een paar andere belangrijke dingen en gingen daarna naar onze eigen klassen om te plannen. ook kwam Jason ( onze baas) ons alle een voor een halen om even te praten over onze vooruitgang en hoe het ging.. ik had ook een praatje met hem.. en hij zei dat hij vindt dat ik het echt erg goed doe, en wil heeel graag dat ik volgend jaar ook blijf.- dat vond ik echt zo super om te horen want dat wou ik ook. :) maar dat was niet alles hij zei " en dat zullen we ook kijken of we jou salaris iets wat kunnen verhogen om dat ik weet dat het niet veel is. daar wou ik het alle twee over hebben met hem en nu kwam hij en mee aanzetten.. echt fijn en een blessing.. zeker - thank you Lord Jesus <3

ook hebben we nu een wii die het doet super leuk natuurlijk.. jackie (roommate) had er een meegenomen en ik had een screen van mijn dvd speler dus nu doet hij het.. alleen hebben we geen kleur in het scherm maarja.. dat maakt niet heel veel uit. Het maakt het natuuk wel iets leuker maar als het niet lukt.. nou ja..

ik het ook een onwijs lekker breakfast eten gevonden.. vanille yoghurt met appelstukjes en een verschrimpelde muesli reep erdoor. heerlijk!

op het schooltje zelf zijn er een paar kinderen bij gekomen in onze klas zijn er nu 13 in totaal en in mijn klasje zitten er 7 dus ik heb er twee bij gekregen :) ik heb mijn kinderen nu weer 1 week gehad en het was echt leuk om te zien en te horen dat Bridgette( een meisje die de kleuren totaal niet wist en niet snapte wat ik zei) dat ze nu de kleuren weet na vier maanden hard oefenen en haar engels is echt al stukke beter.. daar word ik helemaal blij van als ik haar en de andere kinderen zo zie groeien - lovely ^^

nou ik stop weer, ik was trouwens lekker aan het kleuren met het kleurboek en de stiften die ik had meegenomen.. :) manouk, karlijn, ward , papa, mama, oma's en opa's, eline en kathleen i love you alll lots of love and blessing to the ones who will read this.. <3

  • 10 Januari 2014 - 20:08

    Tanja:

    Ha Mirthe,

    Jammer dat wij elkaar 'gemist' hebben.
    Ik was de eerste week van de vakantie in Frankrijk en de tweede week waren er zoveel dingen te doen, dat er eigenlijk niets meer van kwam om even bij jullie 'aan' te waaien.

    Goed om te horen dat je het zo leuk hebt gehad en dat het ook weer fijn is om terug in Oeganda te zijn.
    Dat ze blij met je zijn is natuurlijk ook top! Meid, ik ben heel blij voor je!

    Ik volg je op 'n afstandje en we zien elkaar de volgende keer vast wél!

    liefs,

    Tante Tanja

  • 11 Januari 2014 - 04:15

    Manoukoe:

    Love u too sis <3 denk aan je!

  • 11 Januari 2014 - 20:14

    Pap En Mam:

    Veel zegen gewenst voor het komende jaar!
    Pap en mam

  • 18 Januari 2014 - 09:42

    Huib Klerks:

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen, je er direct maar een lange nacht van hebt gemaakt.
    Dat je weer terug bent op school, waar je door God geleide gesprekken hebt gehad, precies wat je graag wilde.
    Wens je heel veel zegen toe, in je werk en in al je doen en laten.

    Groeten,
    Huib

  • 31 Januari 2014 - 17:41

    R Zoutman:

    hallo mirthe net je verslag gelezen. onze computer was kapot nu hebben we een andere
    maar ik was alles kwijt wat er opstond. nu heeft gert het er vanmorgen weer op gezet
    en kan ik weer reageren .je briefje heb ik gekregen dank je wel.
    fijn dat je zo gewaardeerd op school daar word ik ook heel blij van .
    veel liefs van oma en opa
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 12511

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: