op naar de maand maart! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu op naar de maand maart! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

op naar de maand maart!

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

07 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

hallo allemaal,,
hoe is het met iedereen in het koude kikkerland.. is het nog steeds ohh zo koud..?
hier in uganda is het stikke heet,, en heeft het nog steeds niet geregend,.. ja voor 2 minuutjes maar dat telt niet..
al denk ik en hoop ik dat het regen seizoen er wel bijna aan gaat komen..

op dit moment ben ik niet echt heel lekker ik heb een virus infectie.. mijn symptomen zijn koortsig, hoofdpijn, opgezwolle neck, en ik ben aant hoesten (alot) dus niet echt bepaald lekker.. ik ben wel al naar de dokter geweest maar hij zei, helaas is er geen medicatie voor en heelt je lichaam het zelf. mijn lymfeklieren zijn opgezwollen en de docter zei dat ze er al tegen aan het vechten zijn.. dus als het goed is ben ik volgende week weer beter..

op school gaat het nog steeds goed we krijgen er waarschijnlijk nog twee kindjes bij.. vandaag hadden we eenbeach day.. de kinderen namen handdoeken en swimsuits mee en hebben we een beachday op school met zo' n opblaasbadje en hebben we ijs gekocht om te eten met de kinderen.. en volgende week maandag hebben we een picnic near the beach.. we doen dit allemaal omdat de laatste 4 weken over oceans and lakes en beaches en fishes and boats en alles erom heen hebben gehad en werkjes over gedaan hebben..

we hebben, ik alena en Tim.. hebben een cell group gestart een bijbelstudy group.. op donderdagen en het is tot nu toe erg leuk.. we zijn er met zijn 6-en en het is relaxen maar voelt ook echt God nabij.. zingen liederen met gitaar genieten van eten met elkaar en praten over verschillende onderwerpen.. very nice!

helaas is hope onze paralised hond overleden thuis,, en jackie het baasje is helemaal depressed geworden en wou zelf zelfmoord plegen en vertelde ons wat ze wou doen.. dus namen we haar medicatie en alle messen weg.. best eng hoor.. en ook best stressend.. het gebeurde zaterdag.. het ging al weer best goed op maandag, de dokter zei dat ze om mensen heen moet zijn en dingen moet doen niet alleen thuis zijn anders denk ze of doet ze misschien dingen waar ze niet echt bij na denkt. maandag was ze met vrienden de hele dag er keek ze een stuk lichter uit haar gezicht.. maar voor de laatste 3 dagen zit ze alleen maar thuis dus ze moet echt gewoon met mensen zijn.. stressed mij en alena ook best wel dat we denken straks vinden we haar wit in bed!
yukky.. so pray for jacky.. just for God to be with her.. comfert her..

ook is mijn geld helaas weer gestolen 100,000 shillings 30 euro.. al is dat best wel wat hier.. en het is gestolen uit onze kluis en alleen alena en jackie en ik weten de code.. maar ik weet zeker dat alena het niet doet.. en jacky zegt wel dat ze het niet heeft gedaan.. maar ze pakt wel eens meer dingen zonder te vragen en dan moeten wij het zelf uitvinden dat ze het heeft gepakt en 4 weken geleden vroeg ik of iemand mijn zonnecreme had gezien.. hij stond niet meer in de huiskamer.. en gister zag ik hem in jackys room staan.. terwijl ze zij.. 'nee ik heb hem niet gezien'. dus ik vertrouw haar eigenlijk niet echt..
niet erg fijn..
dus nu heb ik mijn geld aan alena gegeven..

verder gaat het wel prima, als je nou ooit eens een pakketje wilt sturen vraag dan aan mijn moeder voor het adres.. of dingen voor in het pakketje..

ik kom trouwens van de zomer terug voor een maandje.. even zomer vieren.. kom eind juni en ga eind juli weer terug.. :)

anyway het is 5.30 pm here dus ik ga doei zeggen en afsluiten.. love you all and God bless you.. i pray that he will keep you safe this weekend... xxx <3

  • 07 Maart 2014 - 20:48

    Mama:

    Bedankt weer voor je leuke blog, fijn zo'n cel groep, be blessed dear
    Kusjes pap en mam

  • 14 Maart 2014 - 12:40

    Oma En Opa:

    leuk weer wat te weten van je.
    we lezen het graag . veel liefs vann ons kus xxx
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 12505

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: