Voorbereiding op een nieuw schooljaar! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu Voorbereiding op een nieuw schooljaar! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

Voorbereiding op een nieuw schooljaar!

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

29 Augustus 2014 | Oeganda, Kampala

hallo iedereen,

lange tijd niet gesproken maar het is hier behoorlijk busy geweest, met de voorbereidingen van het nieuwe schooljaar..
vorige week hadden we een week met workshops.. extra lessen en inspirerende lessen van andere teacher. zodat we weer iets nieuw kunnen meenemen in het nieuwe schooljaar.
ook was het een week om alle nieuwe teacher te verwelkomen en te leren kennen. ik kreeg zelf ook een nieuwe roommate, en ze is erg aardig! ze heet laura en is 25 ze heeft nog nooit in afrika gewoont of gewerkt dus alles is heel nieuw. wat prima en leuk is want dan kan ik haar verschillende dingen leren.. ik heb haar al op een boda naar de kerk genomen en naar een ugandese market en ze vond het allemaal wel vet.. haha! nice. thuis is het ook leuk.. ze houd van films kijken .. nou das fijn want ik ook..

haar verjaardag is september 26th dus hebben we besloten om een joint birthday party te doen omdat mijn verjaardag september de 14de is (dus we doen het samen) we weeten nog niet hoe of wat maar dat komt wel..

de laatste 3 dagen van de workshop week moesten we onze klaslokalen gaan organiseren. ik ben nu de k3 teacher en ik heb 11 kindjes.. in totaal. en 2 2-jarigen wat ik helemaal niet erg vind juist eigenlijk leuk! die kleintjes zijn zulke schatten. dus ik heb nu mijn eigen klaslokaal en K4 ook.. want daar zitten 18 kindjes in dus in totaal hebben we 29 kinderen in k3 en k4. best veel vergeleken met vorig jaar hadden we in k3 9 en in k4 8 dus samen 17. 29 is toch een heel verschil maar ja..

het is nu vrijdag de 29ste van augustus en we hebben net onze eerste werkweek gehad met de kinderen. ik was super excited maar ook wel een beetje nerveus.. omdat ik niet iederen kende die dit jaar in mijn klasje kwam. maar de eerste dag ging eigenlijk heel goed. mijn kindjes zijn: evy ( holland), joshua (korea), terry (china), vv (china), ivy ( mixed ) timothy (ugandan-american), thor ( mixed ).
and throughout the week i got to know more of the children i have.. they are all so nice and it was nice to see the children from last year aswell..

joshua, and terry kunnen geen engels praten of verstaan dus bleven hun moeders deze eerste week er een beetje bij .. met wat gehuil hier en daar. joshua's mama gaat nu tijdens snaclk tijd naar huis en het gaat prima.. hij bloeit al helemaal op.. heeft een paar vriendjes gekregen en begint echt te spelen. heeft nog wel huil momentjes maar dat mag ook wel., het is de eerste week.

dus school is great and lovely.. best vermoeiend maar erig leuk!

vorige zondag zijn laura en ik naar een performance in een kerk ergens 30 minuten hier vandaan. waar ze drama deden en allemaal afrikaanse dansen. het was erg leuk om daat te zijn. een ugandese meid in een winkel waar laura was had haar uitgenodigd en dus gingen we er samen naartoe..
het was zeker erg leuk en was het zeker waar om 30 minuten op een boda te zitten.

het is trouwens nu het regen seizoen het regen elke dag rond 3 uur smiddags.. echt keihard... best jammer, maarja.
vandaag heeft het zelf gehageld.. het is koud, nat en blubberig.
gister was het aan het onweren en er was toch een knal!!!

ohhhhhh............. echt keihard!!!! en raakte onze school want we hadden een spark van vuur in de keuken. in de anderen klaslokaalen vielen te teachers op de grond en het dak stond in vuur en vlam.. echt vet eng. dus elke keer als het nu gaat onweren vind ik het best eng..
!

maar verder gaat het helemaal prima hier in uganda.. maar ik ga weer stoppen want het regend al weer wat zachter en ik denkk dat ik maar eens naar huis ga...

i love you all and God will bless you dearly with love..
xxxx
-mirthe

  • 29 Augustus 2014 - 23:04

    Pap En Mam:

    Hey Mirt, leuk om zo'n nieuw schooljaar weer lekker nieuw te beginnen!
    Fijn dat alles zo goed gaat en spannend dat onweer, tjonge!!!!
    Hugs....

  • 14 September 2014 - 20:36

    Sonja:

    Happy Birthday!!‼️

    Xxx Toine Sonja
    Jop Diba en Maeis

  • 26 September 2014 - 17:43

    Opa En Oma :

    lieve mirthe
    jij maakt wat mee hoor met die vieze kakkerlakken.
    fijn dat je nu een leuk meisje hebt om mee om tegaan
    geweldig dat je met kinderen in de wijk wat gaat doen.
    weet dat de HEER altijd bij je is en alles gebeurd op Zijn tijd.
    dag lieverd groetjes van opa en oma.XXXXX
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 12475

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: