Heerlijk even herfstvakantie :P !! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu Heerlijk even herfstvakantie :P !! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

Heerlijk even herfstvakantie :P !!

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

03 November 2014 | Oeganda, Kampala

hallo allemaal!

sorry dat ik zo lang al niet heb geschreven.. ik hoop dat het met jullie allen goed gaat en dat jullie healthy zijn en happy and that you feel blessed!
Jullie zijn allen zo gezegend.. en als het moeilijk is weet dat God bij je is en je altijd zult helpen, maar als het goed gaat vergeet niet compassie te hebben voor anderen, hen te helpen en er te zijn als ze 'vallen'. In de kerk werd er gezegd, zou je het zelf niet fijn vinden als jij valt dat er iemand is die voor je stopt, om je geeft en met je wilt bidden. Ik moet meer compassie laten zien, door anderen te helpen om hen te geven, te stoppen en voor ze te bidden.

Sneeuwt het al in nederland? Hier in Uganda is het verschrikkelijk regen achtig.. :( best jammer. Al is het ook heerlijk als je in bed ligt en dat het dan regent (en jij bent in je warme bed) :) haha ^^

Op school hadden we steeds een discussie over wat mijn kindjes eigenlijk moeten weten aan het end. Ik ben deze nieuwe quarter dan ook begonnen met het aanleren van klanken wat ik in de kerk zei. De 'S' sound en hoe die eruit ziet, verschillende makkelijke woorden zoals : spider, snake, snail, sun. En dan vraag je de kinderen hoor jij de 's' sound in spider? en sorteren van woorden met s en zonder s. Nog niet zoveel schrijfwerk maar meer de leuke activiteiten. Tot aan de kerst zal ik bezig zijn met de eerste 6 klanken en de cijfers 5,6,7,8.. Ook gaan wij een kerst toneelstuk doen,, erg leuk en schattig alleen met de early years kids
(33 kids). Ik vind het nog steeds erg leuk, en hoop dat mijn contract verlengd gaat worden, als je mee wil bidden graag.

Ook had ik vorige maand een heerlijke herfst vakantie en ben ik een weekendje weg geweest naar jinja - echt uit kampala wat ik al een jaar niet heb gedaan om te gaan quadbiken en laura ging ook raften met een vriend die haar is komen bezoeken. Het was ontzettend lekker om er even tussenuit te gaan. lekker zwemmen, heerlijke achtergrond van de rivier de nile. Heel mooi. Het was een beetje regenachtig rond 4 uur maar verder was het mooi en zonnig. Ik heb nog gezocht voor een kameleon maar helaas geen 1 gevonden. De vriend van laura hete alex, en het was fijn om een jongen even 3 weken in t huis te hebben, om de enge diertjes weg te jagen, om randomly te dansen.. en heerlijk te koken voor ons.. Ook heeft hij ons een heel lekker lekkernei geleerd. papaja met citroen sap erover en een beetje suiker, echt heerlijk! We hebben veel gelachen en t was een leuke gast.

Verder heb ik nog als bericht iik kom met de kerst weer terug voor 2 weekjes.. heerlijk! al hoop ik niet dat het te te koud is want ik heb het hier al koud..

ooh over mijn vakantie in jinja.. onderweg naar jinja stonden we in de file en mijn tas met camera en alles erin lag achter in en opeens werd de deur open gedaan en pikte een man mijn tas en rende hard weg, wij hadden het niet door het ging zo snel. Gelukkig was the lord with us en rende er een andere man uit een taxi die het zag pakte mijn tas terug en gaf hem weer terug aan ons.. Maar tjonge jonge.. dat was echt terrible! haha ook best lolllig (maar natuurlijk alleen omdat we mijn tas terug hebben gekregen anders was het helemaal niet leuk geweest.) Praise God for he was with us and protected us.. :)

maare ik ga weer ik heb t koud, trek in mijn zelfgemaakte passievruchtensap..
veel liefde en groetjes van mij en blessings van de heer..

god bless you

  • 03 November 2014 - 14:34

    Mischa:

    Leuk om weer eens wat van je te lezen Mirt!

    tot over een maandje :)

    x Mies

  • 05 November 2014 - 17:21

    Zoutman:

    lieve mirthe je brief gelezen ik vind dat je maar nare maar ook hele leuke dinge mee maakt.
    de Heer bewaard je wel dank Hem daar voor veel liefs oma en opa

  • 07 November 2014 - 10:43

    Karlijntjuhhh:

    hey lieve mirth,
    ik vind het altijd leuk om te lezen van je maaruhhh.... ik ben nog veel blijer dat je weer bijna komt! :D
    super nice dude! im looking foward to it! were gonna laugh our ass off hahahah!
    i love you alot and see you next month! xxx
    greets Karli
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 12507

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: