Going to the zoo in uganda ^^ - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu Going to the zoo in uganda ^^ - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

Going to the zoo in uganda ^^

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

30 April 2014 | Oeganda, Kampala

hallo allemaal,,

hier ben ik weer en het gaat supergoed met mij.. mijn blaas is weer helemaal beter, ik had een behoorlijk ernstige blaasontsteking maar na 3-4 weken,, heeft de Heer mij genezen, praise God! Dat was zo verschrikkelijk pijnlijk..

Hier in uganda gaat het allemaal nog goed al was er 1 1/2 week gelleden wel een schietpartij zo'n 150 meter van mijn huisje en wel 30 schoten.. we dachten eerst dat het vuurwerk was ofzo.. maar dat hebben ze niet nu.. en toen ik de volgende ochtend naar mijn werk liep, zag ik een 'cover' van een bullet. en wel meerdere verspreid over de algemene weg.. best eng-ig dat het zo dichtbij gebeurd.. het verhaal erbij was dat er een paar buren elkaar zo verschrikkelijk vinden en echt niet om kunnen gaan met elkaar dat ze er een schietpartij van hebben gemaakt. gelukkig zag ik geen bloed ofzo.. over de weg... ofzoiets.

verder was het vorige week echt super koud.. had een sjaal om en lange truien of altijd een vest aan. en was aan het regenen en er is nu een koude wind.. en deze week is het juist weer heel heet, maar wel lekker met een koud windje.. maar het regend nog wel eens.. meestal snachts..
ik ben pas geleden naar jason gegaan om te vragen wat mijn nieuwe salaris zal worden in het nieuwe jaar.. en hij zei.. dat ik hetzelfede ga verdiene als alle andere teachers op de school. en dat is 1,200,000 shillings, 500$ of terwijl 350 euro... wat zeker een stuk beter is dan 120 euro.. dus ik ben helemaal blij.
Ook is er een nieuw nieuwtje bij,, want jackie is helaas ontslagen,, ze mag niet meer terug komen, wat zeker jammer is maar ze is er kalm mee.. en denk dat God haar een nieuwe weg in england wil geven maar is het niet helemaal zeker,, dus prayers voor haar zijn zeker graag nodig.. so we can still bless her.. and hope for the best for her.. bid dat ze Gods liefde maar zal voelen.. haar ouders en beste tantes zijn allemaal al overleden.. ze heeft geen man, alleen een aantal vriendinnen. dus de liefde en vriendeljkheid zal haar zeker goed doen.. we try at home me and alena.. but its a bit tricky sometimes.. we are praying and we would really appreciate you iff you joined uss in prayer..

het is ook koningsdag geweest en nog wel de allereerste.. ik ben naar een nederlands feest in de nederlandse ambassade geweest,, met oranje decoraties, nederlands eten zoals, kaas, speculaas, haring, bitterballen... jum! was wel even lekker.. een na gemaakte oliebol die gewoon proefte naar een mandasi.. maar die bitterbal vond ik wel echt even lekker om weer eens te proeven.. mmmmm.. heerijk
Op het feest zag ik ook de ouders van julia (een meisje in mijn klas) en liana, de moeder, zei tegen mij dat de directeur van de nederlandse school er ook is en of ik m misschien wil ontmoeten? dat wou ik wel en dus heb ik hem ontmoet, ze willen een peutergroep beginnen waarschijnlijk volgend schooljaar, maar niet voor alle dagen voor bijvoorbeeld 2 dagen per week. En wouden mij wel ontmoeten omdat ik gequalificeerd ben om peuterjuf te worden.. :) maar ik wou eerst de sc hool zelf zien dus heb ik afgesproken dat ik vrijdag met julia mee naar de school zal gaan. dat zal ik jullie dan ook laten weten,, ik weet nog niet zeker of ik het doe maar dan zou ik 2 dagen op die school willen werken en 3 dagen op acacia.. als dat zou kunnen.. maar ik zal ervoor bidden en naar die school vrijdag gaaan.

verder ben ik zaterdag naar de markt nakawa geweest met alena,, ik heb een nieuwe rok, een jurk en een shirtje.. ze zijn erg leuk.. en het was lekker goedkoop,, daarna ben ik doorgegaan naar namugongo.. om doei te zeggen te anita siebrand.. die was er weeer :) altijd leuk om een ander weer te zien.. ik vond het wel lekker om weer even te praten met haar en een hug te ontvangen van haar.. helaas gaat ze weer weg.. maar k moest natuuk wel even doei zeggen en heb haar twee brieven mee gegeven.. dus die komen er ook weer aan.. oma hartstikke bedankt voor het pakketje en de brief.. always very nice to receive.

ik heb twee nieuwe vriendinnen gemaakt.. mattea en cathrin, cathrin is 20 en van duitsland, en mattea is van oostenrijk en 21 jaar.. t zijn leuke meiden.. ik vind cathrin echt super sweet.. en we zijn samen met alena en tim naar de bioscoop gegaan en hebben de film noah gezien,, hij was erug mooi.. en heb gehuild aan t end.. dat was bijzonder want dat doe ik nooit.. maar hij was goed en mooi :)

verder ben ik gister met mijn kindjes naar de dierentuin geweest als een field trip.. best apart om naar een dierentuin te gaan als er dieren gewoon zo rond lopen.. lol.. maar voor de kinderen was het super leukl.. het was lekker heet, hebben veel gelopen maar ook speciale dingen gedaan: op een ezel gereden, we hebben een baby olifantje ontmoet.. hij was 2 jaar maar al zo groot als ward.. zo hoog in ieder geval en mochten hem eten geven en aaien.. ik heb hem ook geaaid en hij is zeker een stuk harder dan ik dacht./.. ook hebben we een giraffe mochten voeren.. maar t was best viezig met haar sljmerige tong.. de kinderen hebben het allemaal gedaan echt knap en stoer van ze hoor.. ik zal de fotos snel op facebook zetten.. ze zijn zeker erg leuk en schattig.. :) i love my kiddies! <3

maar ik stop maar weer eens.. want ik moet naar huis met alena want mattea en cathrin komen lekker bij ons eten.. ^^ k heb het nog naar mijn zin hoor!

xxx love you all.. be blessing with Gods mighty hand.. i pray that He will be with you throughout this night.. and the rest of the week..

  • 30 April 2014 - 18:27

    Manoukie:

    Mirttttt wat fijn dat je beter bent en wat een leuke verhalen weer. Wel eng zeg die schietpartij... Gelukkig benje safe<3 leuk die peutergroep , benbenieuwd of je t allebei kunt gaan doen. Maar acacia is ook een top plekje hoor met die lieve kinders en volgend jaar lekker dik salaris!!! Anyway i miss u a lot, kijk er echt naar uit dat je weer bijna komt!!!
    Love u, god bless u dearie!!!

  • 30 April 2014 - 18:52

    Gerda Peters:

    Hoi Mirthe, wat een leuk om wat van je te horen, over blaasontsteking ik weet er alles van, en wat fijn dat de Heer je heeft genezen ervan. verder zo te horen gaat t goed met je (op die schietpartij natuurlijk na) en heb je je draai gevonden. Heel bijzonder hoor om zo ver te zitten maar wat echt bij je past. nou meissie, Gods zegen van ons uit Alphen a/d Rijn, alle lieve groetjes van mij Gerda.

  • 30 April 2014 - 21:55

    Wardo ( Je Broer):

    Leuk dat allesgoed gaat met mij gaat ook alles goed
    Ik ben bijna jarig :)
    Ik heb er zin in man
    Ik ga geld vragen en met dat geld ga ik dan kubussen kopen als je trug komen dan kan je dat zien in ben vet verslaaft
    Lololololol

  • 30 April 2014 - 22:00

    Karlijniejjj:

    Heiii Mirth,
    Leuk en lekker lang verhaaltje weer. Ik ben wel erg trots op jou hoor xxx. Maar het is heel erg leuk want ward en ik kunnen nu allebei de achteruit salto op de trampo en we hebben ook twee glow in the dark cubes besteld. Leuk voor savonds. But i really love youxxxx veel geluk daaro!!!!!!!! :-D

    Groetjes Karlijntjuhhhh

  • 30 April 2014 - 22:18

    Pap En Mam:

    He lieverd,
    Wat een mooi verslag weer..... Je doet net alsof je nooit huilt bij een film....ahum....nou ja... Die ambassade vinden wij ook zo'n leuk verhaal.... Ben daar ook geweest met Margreet en Eline..... Toen misten we de calve pindakaas... Hihi
    Be blessed Kusjes
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 12527

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: