De kerst sfeer met 30 graden zon! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu De kerst sfeer met 30 graden zon! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

De kerst sfeer met 30 graden zon!

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

06 December 2013 | Oeganda, Kampala

nou het is al weer een maandje verder.. en ik vind het nog steeds superrr leuk,,
De kerst komt eraan dus zijn we hier alle druk bezig met kerst activiteiten en knutsels en 'the christmas play'.

super leuk natuurlijk alleen is het wel super veeeel werk om met de 3 en 4 jarigen een heel nieuw lied te leren, de zinnen met de kindjes oefenen die iets moeten zeggen.. en dan moeten we een chinese sfeer dans op het liedje doen met de 3 meisjes en 3 jongens.. en we moeten ' merry christmas' in het chinees leren : sheng dan quai le
....dat is dus echt veel werk!..

ik vind het wel erg leuk dat ik mee mag helpen en ik vind het ook echt leuk dat de kindjes mij steeds liever vinden en steeds meer groeien en leren.. das echt leuk en speciaal om te zien :)

de kerstgiften voor de kinderen:
voor kerst heb ik de kleren uitgedeeld bij een homeless center waar straatkinderen kunnen komen voor een maaltijd en om zichzelf te wassen. met de hulp van mijn friend miss rhonda heb ik de kleren uitgedeeld, de kinderen waren zo enorm blij de gezichten van de kinderen werden opgelicht.. miss rhonda werkt met deze kinderen en zij zei dat het heel speciaal was omdat de kinderen meestal oude kleren krijgen maar nu nieuwe kleren onderbroeken, hemden en sokken.

Mijn friend tim werk bij straat jongens, ik ben hier een paar keer langs gegaan om te kijken hoe het nou gaat met deze jongens en het was leuk om te zien dat ze de beginsels van school te leren krijgen en dans, en voetbal.. maar ook zag ik in de ogen van sommige van deze jongens trauma's, pijn, onzekerheid dat ze geliefd zijn..
en dat deed mij erg veel pijn.. dus heb ik besloten ook hen een gift te geven.. tim vroeg de jongens wat ze nou heel graag wouden voor kerst, een lekkere kerst maaltijd of een cado.. en ze zeiden een deodorant en scheermesjes.. dus ga ik waarschijnlijk dit weekend of volgende week met tim kopen en de jongens deze giften schenken..

Ook was ik van plan om kerstpakketten in de slums/sloppenwijken uit te delen.. maar miss rhonda zei dat dat niet een heel goed idee is alleen als je met een groot team bent. maar ik wou het nog steeds doen en mijn roommate alena ook,, dus hebben we samen gepland dat we kerstpakketten gaan maken voor de armere mensen op de straat die elke dag bananen proberen te verkopen,, de zwervers.. met een nieuw vest, pakjes drinken, g-nuts en andere lekker neien.. we gaan pakketten maken voor kinderen, zwervers,, de arme families die wel een huisje hebben maar geen geld voor rijst, of bonen, of olie enz.

Ook ga ik een kerstdinnee kopen van rijst, wortelen, ei en banaan voor de straat kinderen. we hebben dit etenswaar gekozen omdat miss rhonda zei dat ze dit zeker het alller minst krijgen.. ze krijgen altijd posho ( plakkerig brok rijst) met bonen. wat oke is beter dan niets .. maaaar daarom hebben wij dus rijst, wortels, ei en banaan gekozen om het helemaal anders te maken en speciaal.. dat geven we de kinderen verse fruit juice :)

ik ben dus druk bezig met alle kerst dingen ik zal fotos maken en deze zeker laten zien..

nou fijn weekend allemaal
God bless you.. AND I love you allll!!!!
xxx

  • 06 December 2013 - 17:08

    Pap En Mam:

    Tsjonge wat een fijn bericht weer van je!
    We zien je in gedachten lopen.......
    We houden van jou!

  • 06 December 2013 - 22:34

    Annette:

    Wat geweldig wat je daar allemaal voor anderen betekent Mirthe!
    Heel veel zegen met alles wat je daar gaat en nog gaat doen!

  • 07 December 2013 - 12:30

    Door Oma En Opa:

    wat fijn dat je dat allemaal kunt doen je bent een zegen voor al
    die arme kinderen veel liefs van ons. heel veel zegen voor alles wat je
    nog gaat doen.
    we houden heel veel van je.xxxxx

  • 08 Januari 2014 - 16:43

    Karlijniejjj:

    Hoi lieve Mirthiejjj,

    I really love you dude. But you have to write us more often. Hihi.
    (If you have time to...) i love you...... Ij ust wanted to tell you that.
    I wrote this in English so you dont need to use your mind alot ^~^

    Imoove you girl..... Much lovef rom karlijniejjj
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 12528

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: