a family get to-gether :) - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu a family get to-gether :) - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Mirthe Boom - WaarBenJij.nu

a family get to-gether :)

Door: mirthe van den boom

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

04 November 2013 | Oeganda, Kampala

hallo allemaal, sorry dat ik zolang geen blog heb geschreven.. maar t was best druk hier.. want zoals jullie waarschijnlijk weten is mijn familie hier een week geweest. Op school is het eerste kwartaal voorbij dus moesten we de kinderen gaan observeren voor de rapporten. Deze moesten we ook helemaal zelf maken. er was al wel een rapport voor kindergarten maar nog niet voor onze early years.. dus moesten we m zelf maken. Wat opzich oke is maar daar word de week niet rustiger van.

ohh t weekje met mijn ouders was echt zo ontzettend leuk.. het enige nadeel op het eerste gezicht was dat ik de week ervoor net vakantie had dus dan in die week dat mijn ouders gingen komen gewoon zou moeten werken. :S
gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik 3 daagjes vrij zou krijgen, en dat moest ook eigenlijk wel hoor want nu dat ze weer weg zijn zal ik ze een heel jaar moeten gaan missen. Maar ik vond het al zo super leuk dat ze hebben gezien waar ik werk.. en mijn huisje, een paar van de kindertjes die ik les geef. helaas heb ik niet mijn talenten op een boda-boda kunnen laten zien.. maar we hebben wel lekker kunnen quad-biken met z'n alle. :)

vorige week was het 't einde van t eerste kwartaal en om dat met de school een soort te vieren hadden we een chapel georganiseerd waarbij de ouders alle mochten komen en elke klas iets deed, bijv. een lied zingen, drama stuk, memory verse.. ons klasje zong een liedje over een bear hunt.. met gebaren erbij enzo.. het was behoorlijk wat werk, maar ze deden het goed.. waren een beetje verlegen maar zongen goed en deden de gebaren goed.. t was leuk om te zien dat ze het zo goed deden..

er was gister echt iets heel erg vets! er was gister een eclipse (zonsverduistering) het was voor mij de aller eerste keer om dat te zien.. en t was echt vet!!! heel speciaal om dat te zien. en vet om t mee temaken want dat gebeurd niet vaak. speciaal voor die eclipse zijn er 4000 mensen naar uganda gevlogen!!1 echt vet veel,, maar t was ook wel heel leuk om mee te maken vond ik.

over de workpermits is verder nog geen nieuws.. alleen dat mijn 'geval' nu een nummer heeft dat is goed zei Jason dus dat is fijn. maar verder is het maar wachten.. kunnen jullie hiervoor blijven bidden.

over mijn verdere plannen.. ik zat pas mijn hele verhaal te vertellen over wat ik hier wil doen dat ik graag met de verwaarloosde babies wil werken en de 'mommy' will zijn van deze pareltjes en ze echt mijn liefde - Gods liefde wil geven.. zodat ze ervan kunnen groeien. En hij (tim) zei toen dat hij dat eigenlijk ook wil.. maar wist niet precies hoe of wat.. dus we hebben zitten praten over een baby home beginnen enzo.. maar als ik hier over praat dan voelt het echt goed. al vind ik wel dat als ik zoiets ga beginnen dat ik dan eerst een resident van het land moet zijn.. zodat ik niet terug gestuurd kan worden.. ofzo als ik geen work permit kan krijgen.. maar allemaal ideeen komen in ons op.. en misschien over een paar jaar begin ik een baby home met hem voor de verwaarloosde babies. and give them a loving home.. tim is een teacher en ik een child care worker hij heeft vorig jaar op acacia gewerkt met de 4-5 jarigen. dus zei hij komen de kinderen van 0-5 bij ons en dan komt er ook een early years klas en misschien kindergarten.. het is een beginnend plan en we zijn er samen voor aan het bidden en ik wil vragen of jullie dat ook willen doen. bidden dat God ons maar meer zal laten zien, of laten weten in dromen of via andere mensen.

dat is dus best vet.. maar hier op acacia voel ik me ook echt blessed, het is echt een blessing dat ik deze baan heb gekregen en deze mensen ben gaan kennen.. i love it! thank you God!

binnenkort zal ik fotos op facebook zetten van mijn huisje enzo.. dus voor fotos kan je op mijn facebook kijken--soon!--

lots of love, blessings from me here in uganda..
mirthe


  • 04 November 2013 - 15:36

    Pap En Mam:

    Twas idd fantastisch om te zien waar je woont en werkt en dat je het zo naar je zin hebt, we gunnen het je zo joh!
    Heel veel zegen bij het dromen en maken van plannen voor t huis
    Kusjes van ons

  • 04 November 2013 - 16:00

    Karli:

    Hey Mirthiejjj,
    Leuk dat je weer hebt geschreven. Ik vond het hartstikke leuk met je daar, ik vind je plannen heel leuk en ik hoop dat je "early years" je ook lief vinden. ^^
    I love you en succes met je plannetjes.....
    Greatings from your sister Karli

  • 04 November 2013 - 16:28

    Annette:

    Hoi Mirthe.
    Wat ontzettend leuk om weer iets van je te horen.
    En wat een geweldige ideeen ,plannen en verlangens zijn er in het zicht.

    We zullen dit zeker in gebed meenemen!!

    Heel veel zegen en we zien uit naar wat God gaat doen in jou leven en degenen met wie je je
    reis gaat!

    Gods rijke zegen voor de komende tijd!

    gr.Annette,

  • 09 November 2013 - 19:56

    Agatha, Martin, Maartje, Femke, Thomas:

    Lieve Mirthe, ookal zien we je niet, tijdens het lezen zie ik jou voor met op jouw gezicht een big smile van hier tot Tokio.....wat ben jij gelukkig en wat zijn wij blij voor jou.
    Wij en de kinderen missen jou wel. Zeker de kinderen. Thomas vraagt of mirthe niet kan komen als we een andere oppas vragen....
    Binnenkort zal Maartje wat aan je schrijven, ze wil ook op de iPad met jou praten!!!

    Hier alles goed, de tijd vliegt.........tot gauw, have fun, en tot mails....

    Lieve groeten van Martin en agatha, Maartje, femke en thomas

  • 12 November 2013 - 12:18

    Oma En Opa :

    lieve lieve mirthe.
    wat vind ik leuk om zo van je te horen wat een fijne plannen heb je
    te zorgen voor het liefste wat de VADER op de aarde geeft.
    geef ze veel liefde, wij zullen er voor bidden dat jullie plannen werkelijk
    heid krijgen
    dag lieverd we denken veel aan je
Mirthe

ik ben Mirthe, en ik ga op reis naar uganda. ik heb een baan gevonden op een internationale school, ik zorg daar voor de peuters 2-4 jaar.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 12539

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Juli 2014

mijn avontuur in uganda

Landen bezocht: